Vitamina E este o vitamină importantă, solubilă în grăsimi, și un antioxidant, care ajută la neutralizarea radicalilor liberi.  Insuficienţa de vitamina E poate creşte riscul pentru o mare varietate de boli, inclusiv disfuncții ale sistemului imunitar, deteriorarea cognitivă şi a bolilor cardiovasculare. De asemenea, ea joacă un rol important în formarea celulelor roșii din sânge și ajută organismul sa utilizeze vitamina K, acesta din urmă fiind importantă pentru sănătatea inimii. Din păcate, se estimează că aproximativ 6 miliarde de oameni din întreaga lume sunt deficitari în acest micronutrient de bază.
   Semne și simptome de deficiență gravă de vitamina E includ:
– slăbiciune musculară și mers inconstant
 – pierderea masei musculare
– aritmie cardiaca
– probleme hepatice și renale
– probleme de vedere, inclusiv îngustare a câmpului vizual; mișcări anormale ale ochilor; orbire
– demenţă

     Persoanele obeze cu sindrom metabolic au un risc crescut de deficit de vitamina E, în parte, deoarece au nevoie de mai multă vitamina E (din cauza stresului oxidativ crescut), și în parte, deoarece starea lor modul în care organismul procesează vitamina E. Sindromul metabolic se refera la un grup de simptome care includ excesul de grăsime abdominală, hipertensiune arterială, colesterol HDL scăzut, nivel de zahăr din sânge ridicat și trigliceride crescute. Celulele de grăsime din ţesuturile adipoase ale persoanelor obeze resping aportul unora dintre aceste lipide, deoarece acestea au deja suficientă grăsime. Însă, astfel, resping, de asemenea, vitamina E. asociată cu aceste lipide din sânge.

        Suplimentele cu Vitamina E ce trebuie evitate – evitarea suplimentelor cu vitamina E sintetică care s-au dovedit a avea efecte toxice, în cantități mai mari, consumate pe termen lung. Asigurați-vă că obțineți un supliment cu vitamina E naturală (cu toţi cei 8 compuşi) deci bine echilibrat, nu cu unul sintetic.
      Este recomandat a se lua pentru a suplimenta o dietă, nu în locul unei diete  sănătoase, si numai dacă e nevoie de ele. O dieta sanatoasa bogata in Vitamina E au ca sursa alimente precum:
– ulei de germeni de grâu 1 lingură (20,3 mg)
– Frunzele verzi, măsline şi avocado
– seminţe de floarea soarelui 1 lunguriţă (7,4 mg)
– sigdale 1 linguriţă (8 mg)
– nuci
– ulei de floarea soarelui 1 linguriţă (5.6 mg)
– alune de pădure, 1 linguriţă (4.3 mg)
– avocado, jumătate de felie dintr-un avocado întreg (2,0 mg)
– broccoli (fiert) ½ ceaşcă (1.2 mg)
– mango (felii)½ ceasca0,7 mg
– spanac (brut)1 cană0,6 mg
– Seminte si peste gras
      Vitamina E sintetică este derivată din produse petrochimice și are efecte toxice. Asigurați-vă că este un supliment de înaltă calitate, realizate cu ingrediente naturale. Iată o serie de criterii de luat în considerare atunci când se face selecția:
• Fabricat cu vitamina E naturală. Versiunile sintetice sunt, de obicei identificate prin “dl” de la început (dl-alfa-tocoferol), în timp ce cele naturale utilizează un “d” (d-alfa-tocoferol).
• Fără ulei de soia sau derivați de soia. Din cauza riscurilor potențiale pentru sănătate (detaliate mai sus), evitați suplimentele de vitamina E care conțin orice fel de soia.
• Fără ingrediente modificate genetic. Acest lucru poate fi un pic dificil, deoarece producătorii nu sunt obligaţi să specifice cu privire la ingrediente dacă sunt modificate genetic. Cu toate acestea, din moment ce vitamina E se formează în mod natural într-o varietate de plante și multe dintre aceste plante sunt acum modificate genetic, recomandăm evitarea suplimentelor realizate din porumb, soia și semințe de bumbac.
• Să conţină toţi cei patru tocoferoli. Daca este o formă sintetică de vitamina E, cel mai probabil nu va conține tocoferoli beta, gama și delta. Acestea sunt importante pentru starea generală de sănătate şi ar trebui incluse.
• Să conţină toţi cei patru tocotrienoli. Rar găsiți acești compuși importanți pe etichetele de vitamina E și motivul se datorează faptului că formulele de sinteză nu vor conține tocotrienol. În opinia noastră, acestea sunt o parte importantă a unei formule bine echilibrate.
Sursa: Dr. Joseph Mercola & L. alimentara FB